Pontiac G6 Forum banner

Probleem met de noodloop - Kapotte vergrendelingsconnector op de ECM

2.2K views 13 replies 3 participants last post by  Spoody  
#1 ·
Pontiac G6 Forum
Zoek community

Aandrijflijn Prestatie Modificaties
Kan een kapotte vergrendelingsclip op de ecm ervoor zorgen dat mijn auto willekeurig in de noodloop gaat?
TagsNone
Ga naar nieuwste
Niet meer volgen
1 - 1 van 1 berichten

Newbeg2013
·
Lid geworden op 23 september 2018 · 3 berichten
Discussiestarter · #1 · 2 dagen geleden

Dus de mensen die deze auto bezaten voordat ik hem had, reden een hert aan en hun verzekeringsmaatschappij heeft de auto in principe afgedankt. Toen ik hem kocht van een autohandelaar in de buurt van mijn stad, werd hij beschouwd als een beschadigde titel. Het probleem doet zich niet voor in de winter, dus als ik het over problemen heb, is het altijd in warmer weer, nooit in de winter. Het probleem dat ik heb, doet zich om de een of andere reden niet voor in de winter en het gebeurt willekeurig. Dus als ik het over dit probleem heb, is het altijd in warmer weer, nooit in de winter. De eerste paar jaar ging hij helemaal niet in de noodloop. De man van de autohandelaar vertelde me dat als hij in de noodloop gaat, ik onder de motorkap moest gaan en de connectoren gewoon strak tegen de ECM moest drukken. Werd snel oud. Nadat ik me op een dag zo erg had geërgerd omdat het zo vaak gebeurde (zelfs op de snelweg), keek ik ernaar en merkte ik dat er een blauwe siliconenlijm rond een van de connectoren op de ECM zat en dat er geen vergrendelingsmechanisme op zat. Ik heb die lijm verwijderd en meer dan een jaar ging hij helemaal niet in de noodloop. Maar de laatste 2 jaar, als de winter voorbij is, gebeurt het weer willekeurig. Soms gaat hij meerdere keren in de noodloop, alleen al van een stopbord naar het volgende. Ik heb een codelezer gekocht en een paar dingen veranderd, waaronder een domme gasklepsensor die waarschijnlijk prima was, maar mijn ex-vriend opende de doos, dus ik had geen andere keuze dan hem te gebruiken (er was geen retourbeleid voor open dozen). Is het mogelijk dat alleen het vergrendelingsmechanisme dat kapot is op die ecm-connector de oorzaak is dat hij willekeurig in de noodloop gaat?

#3 ·
Als het van mij was, zou ik overwegen om royaal diëlektrisch vet van elektrische kwaliteit aan te brengen op het vrouwelijke uiteinde van de PCM- en blauwe BCM-connectoren. Werk het erin door de connectoren voorzichtig opnieuw te plaatsen. Vergrendel degenen die vergrendeld kunnen worden en zet degenen die kapot zijn met tie-wraps vast (verleng deze indien nodig over de achterkant van de ECU). Het diëlektrische vet vermindert corrosie en verbetert het metaal-op-metaal-contact. Ik vermeld de BCM omdat dit een terugroepactie was voor vreemde elektrische problemen en het heeft ook mijn noodloopmodus van de transmissie verholpen.

#4 ·
Ik heb net gescand op codes. Er waren er 4. 2 zijn hetzelfde, maar het verschil is dat de ene permanent zegt en de andere bevestigd. Hier zijn ze:

C0242
1/4 Codes
ABS
PCM aangegeven TCS-storing
GESCHIEDENIS

P0014
2/4 Codes
MOD $00
Uitlaat (B) Nokkenaspositie Timing -Te laat (Bank 1)
BEVESTIGD

P2135
3/4 Codes
MOD $00
Gaspedaal / Pedal Position sensor/ Switch A/B Voltage Correlation
BEVESTIGD

P2135
4/4 Codes
MOD $00
Gaspedaal / Pedal Position Sensor/ Switch A/B Voltage Correlation
PERMANENT

De P2135 heb ik proberen te repareren omdat die code er al een paar jaar op staat. Gaspedaal was $150 dollar. Mijn ex heeft de doos opengesneden, dus ik kon hem niet terugsturen. Bedankt jongens. Ik waardeer het

#6 ·
Als u niet zeker weet hoe recent de codes zijn, zou ik ze wissen en noteren wat er terugkomt.

U kunt ook de informatie in de servicehandleiding voor de codes bekijken om te zien of ze aanwijzingen geven
P2135 — 2010 Pontiac G6 L4-2.4L Service Manual | Operation CHARM
P0014 — 2010 Pontiac G6 L4-2.4L Service Manual | Operation CHARM
Oké, ik zal dit allemaal bekijken en die codes wissen. Moet ik meteen daarna scannen of wachten om te zien of hij weer in de noodloop gaat?

#9 ·
Ik geloof dat je de vervanging van de gasklepsensor hebt genoemd. Omdat dat een code is die je genereert, kun je overwegen om de originele sensor terug te plaatsen om te zien of je hetzelfde probleem krijgt. Je zou ook wat elektrische contactreiniger op de connector van de gasklepsensor kunnen proberen en controleren op beschadigde of gebroken draden.

Ik hoop dat je het weer betrouwbaar aan de praat krijgt.

#10 ·
Ik geloof dat je de vervanging van de gasklepsensor noemde. Omdat dat een code is die je genereert, wil je misschien overwegen om de originele terug te plaatsen om te zien of je hetzelfde probleem krijgt. Je zou ook wat elektrische contactreiniger op de connector van de gasklepsensor kunnen proberen en controleren op beschadigde of gebroken draden.

Ik hoop dat je het weer betrouwbaar aan de praat krijgt
Ja, dat heb ik veranderd. Ik zou moeten kijken of ik de oude nog heb, maar ik denk het wel. Ik heb na het wissen van de codes tijdens mijn pauze om 5:00 uur vanmorgen gescand en de enige die verschijnt is die ABS-code als een geschiedenis. Ik heb die elektrische reiniger waar je het over had en dat vet dat je eerder in de post noemde. Zonder in mijn Hayes-boek te kijken, weet je of de PCM onder de motorkap zit, net als de ECM? Ik kan me vergissen, maar ik denk dat de BCM degene is die aan de passagierskant zit, beneden bij het ding van de middenconsole, hoe je het ook noemt, maar ik weet dat een van hen daar is en ik wil dat vet daarop aanbrengen zoals je zei en dan de ene rond de ECM vastzetten met een tie-wrap die kapot is. Maar ik weet niet of de PCM hetzelfde is als de ECM, want bij sommige voertuigen zijn het uitwisselbare woorden, maar ik dacht dat de G6 ze alle drie had, ik kan het me eerlijk gezegd niet herinneren en ik ben nu een beetje lui, dus ik wilde gewoon niet opstaan LOL, maar ik bedoel, dat zal ik uiteindelijk wel doen. En voordat ik het vergeet, wil ik je nogmaals bedanken voor al je hulp in deze hele zaak en de tijd die je hebt genomen om me te antwoorden. Ik weet niet of je vandaag moet werken, maar ongeacht dat, ik hoop dat je geniet van je Memorial Day

#11 ·
De motorregelmodule (ECM) of aandrijflijnregelmodule (PCM) zijn naar mijn mening meestal uitwisselbare termen. Op mijn 3.5 bevindt de PCM/ECM zich voor de accubak en is datgene waarop je de kabels terugduwde omdat het vergrendelingsmechanisme kapot is. De Body Control Module (BCM) bevindt zich in de voetenruimte van de passagier achter de afdekking aan de linkerkant van de voeten van de passagier.

Als je er een in je buurt hebt, zou je ook kunnen overwegen om de kapotte PCM-connectorbehuizing te vervangen door een van een autosloperij of een autosloperij. Veel succes met het weer aan de praat krijgen.

#12 ·
De motorregelmodule (ECM) of aandrijflijnregelmodule (PCM) zijn naar mijn mening meestal uitwisselbare termen. Op mijn 3.5 bevindt de PCM/ECM zich voor de accubak en is datgene waarop u de kabels terugduwde omdat het vergrendelingsmechanisme kapot is. De Body Control Module (BCM) bevindt zich in de voetenruimte van de passagier achter de afdekking aan de linkerkant van de voeten van de passagier.

Als u er een in uw buurt heeft, kunt u ook overwegen om de kapotte PCM-connectorbehuizing te vervangen door een van een autosloperij of autodemontagebedrijf. Veel succes met het weer aan de praat krijgen.
Dus mijn auto was in orde totdat ik vanavond op mijn werk arriveerde en toen de noodloopmodus me overviel. Ik kon het pas nu scannen omdat ik te laat op mijn werk was, maar er zijn nog steeds drie van de P 2135 codes, hoewel ik ze gisterenochtend al vroeg heb gewist. Eén zegt bevestigd, één zegt in behandeling en één zegt permanent. Ik weet echt niet hoe ik die code kan laten stoppen met activeren. Ik zal dit proberen wat je in een van de laatste paar opmerkingen hebt genoemd en kijken hoe dat werkt. Ik dacht dat ik je meteen op de hoogte zou stellen van de code, om te zien of er nog iets anders is dat je zou kunnen voorstellen dat ik zou kunnen proberen.

#14 ·
De P2135 die ik probeerde te repareren, omdat die code al een paar jaar actief is. Het gaspedaal kostte 150 dollar.
Ik kan me vergissen, maar zou de gaspedaalpositie een andere code geven?

In de servicemanual zie ik code P2135 die betrekking heeft op de gaskleppositiesensor in het gasklephuis.
Ik zie code P2138 die correleert met de gaspedaalpositie.

Misschien is de snelste manier om het te vertellen, om uw scanner (live data) te gebruiken de volgende keer dat u in een noodloopmodus gaat en te verifiëren dat APP_D(%) (absolute pedaalpositie) het dubbele is van APP_E(%). Dit zou waar moeten zijn voor de hele slag van het gaspedaal. BIJV.: Als E 10% is, dan zou D dicht bij 20% moeten zijn.

Als dit het geval is, dan is het probleem hoogstwaarschijnlijk niet uw gaspedaal. Ik zou dan verifiëren dat u een uitlezing krijgt van de ATP(%) (absolute gasklepstand) over de hele pedaalslag om er zeker van te zijn dat de potentiometers/circuiten in uw gasklephuis geen problemen hebben.

Ik plaats een voorbeeld van mijn APP-uitlezing, de uwe zou er vergelijkbaar uit moeten zien als het correct functioneert. Helaas, als het probleem intermitterend is, is het mogelijk dat u het probleem nog steeds niet ziet, tenzij u een manier hebt om gegevens met freeze frames te bekijken. Ik weet niet zeker of de noodloopmodus verdwijnt wanneer het probleem zichzelf corrigeert of tot de volgende ontstekingscyclus.

Voorbeeld van gegevens