Pontiac G6 Forum banner

Problem trybu awaryjnego - Uszkodzone złącze blokujące w ECM

2.2K views 13 replies 3 participants last post by  Spoody  
#1 ·
Forum Pontiac G6
Szukaj społeczności

Modyfikacje osiągów układu napędowego
Czy uszkodzony zatrzask blokujący w ECM może spowodować, że mój samochód losowo przejdzie w tryb awaryjny?
TagsNone
Przejdź do najnowszego
Przestań obserwować
1 - 1 z 1 postów


Newbeg2013
·
Zarejestrowany
2010 Pontiac G6 2.4L
Dołączył 23 września 2018 · 3 posty
Rozpoczęcie dyskusji · #1 · 2 dni temu

Zatem ludzie, którzy byli właścicielami tego samochodu przede mną, potrącili jelenia, a ich firma ubezpieczeniowa w zasadzie zezłomowała samochód. Kiedy kupiłem go od komisu samochodowego w pobliżu mojego miasta, był uważany za tytuł z odzysku. Problem nie występuje w okresie zimowym, więc kiedy mówię o problemach, to zawsze w cieplejsze dni, nigdy w zimie. Problem, który mam, z jakiegoś powodu nie występuje w okresie zimowym i występuje losowo. Więc kiedy mówię o tym problemie, to zawsze w cieplejsze dni, nigdy w zimie. Przez pierwsze kilka lat w ogóle nie przechodził w tryb awaryjny. Facet z komisu powiedział mi, że kiedy przejdzie w tryb awaryjny, mam zajrzeć pod maskę i po prostu docisnąć złącza do ECM. Szybko się znudziło. Po tym, jak pewnego dnia byłem tak zirytowany, ponieważ zdarzało się to tak często (nawet na autostradzie), przyjrzałem się temu i zauważyłem, że wokół jednego ze złączy w ECM znajdował się niebieski klej silikonowy i nie było na nim żadnego mechanizmu blokującego. Usunąłem ten klej i przez ponad rok w ogóle nie przechodził w tryb awaryjny. Ale przez ostatnie 2 lata, gdy tylko zima minęła, znowu losowo się to dzieje. Czasami przechodzi w tryb awaryjny kilka razy tylko od znaku stopu do następnego. Kupiłem czytnik kodów i zmieniłem kilka rzeczy, w tym głupi czujnik położenia przepustnicy, który prawdopodobnie był w porządku, ale mój były chłopak otworzył pudełko, więc nie miałem innego wyjścia, jak go użyć (nie było polityki zwrotów dla otwartych pudełek). Czy to możliwe, że tylko uszkodzony mechanizm blokujący na tym złączu ecm powoduje, że losowo przechodzi w tryb awaryjny?
 
#3 ·
Gdyby to było moje, rozważyłbym dodanie obfitej ilości dielektrycznego smaru elektrycznego na żeński koniec złączy PCM i niebieskiego BCM. Wpracuj go, delikatnie wkładając złącza ponownie. Zablokuj te, które można zablokować, a te, które są uszkodzone, zabezpiecz opaskami zaciskowymi (w razie potrzeby przedłuż je na tył ECU). Smar dielektryczny zmniejszy korozję i poprawi kontakt metal-metal. Wspominam o BCM, ponieważ była to akcja serwisowa dotycząca dziwnych problemów elektrycznych, która również naprawiła mój tryb awaryjny skrzyni biegów.
 
#4 ·
Właśnie zeskanowałem kody. Były 4. 2 są takie same, ale różnica polega na tym, że jeden mówi permanentny, a drugi potwierdzony. Oto one:

C0242
1/4 Kodów
ABS
Wskazana usterka TCS PCM
HISTORIA

P0014
2/4 Kody
MOD $00
Wydech (B) Rozrząd położenia wałka rozrządu - Zaawansowany (Bank 1)
POTWIERDZONY

P2135
3/4 Kody
MOD $00
Czujnik położenia przepustnicy / pedału przyspieszenia / Korelacja napięcia przełącznika A/B
POTWIERDZONY

P2135
4/4 Kody
MOD $00
Czujnik położenia przepustnicy / pedału przyspieszenia / Korelacja napięcia przełącznika A/B
STAŁY

Próbowałem naprawić P2135, ponieważ ten kod jest od kilku lat. Pedał gazu kosztował 150 dolarów. Moja była otworzyła pudełko, więc nie mogłem go zwrócić. Dziękuję wam wszystkim. Doceniam to
 
#6 ·
Jeśli nie jesteś pewien, jak aktualne są kody, wyczyściłbym je i zanotował, co wróci.

Możesz również rzucić okiem na informacje z instrukcji serwisowej dotyczące kodów, aby sprawdzić, czy oferują jakieś wskazówki
P2135 — 2010 Pontiac G6 L4-2.4L Service Manual | Operation CHARM
P0014 — 2010 Pontiac G6 L4-2.4L Service Manual | Operation CHARM
Ok, przyjrzę się temu wszystkiemu i usunę te kody. Czy powinienem od razu zeskanować, czy poczekać, aż znów przejdzie w tryb awaryjny?
 
#9 ·
Uważam, że wspomniałeś o wymianie czujnika położenia przepustnicy. Ponieważ jest to kod, który generujesz, możesz rozważyć ponowne zamontowanie oryginalnego czujnika, aby sprawdzić, czy problem się powtórzy. Możesz również spróbować użyć preparatu do czyszczenia styków elektrycznych na złączu czujnika położenia przepustnicy i sprawdzić, czy nie ma uszkodzonych lub przerwanych przewodów.

Mam nadzieję, że uda Ci się ponownie uruchomić go niezawodnie.
 
#10 ·
Uważam, że wspomniałeś o wymianie czujnika położenia przepustnicy. Ponieważ jest to kod, który wyrzucasz, możesz rozważyć ponowne włożenie oryginału, aby sprawdzić, czy masz ten sam problem. Możesz również spróbować użyć elektrycznego środka do czyszczenia styków na złączu czujnika położenia przepustnicy i sprawdzić, czy nie ma uszkodzonych lub przerwanych przewodów.

Mam nadzieję, że uda Ci się ponownie uruchomić go niezawodnie
Tak, zmieniłem to. Musiałbym sprawdzić, czy nadal mam stary, ale myślę, że tak. Skanowałem kody po ich wymazaniu podczas mojej 5:00 przerwy dzisiaj rano i jedynym, który się pojawia, jest ten kod ABS jako historia. Mam ten elektryczny środek czyszczący, o którym mówiłeś, i ten smar, o którym wspomniałeś wcześniej w poście. Bez zaglądania do mojej książki Hayesa, czy wiesz, czy PCM jest pod maską, tak jak ECM? Mogę się mylić, ale myślę, że BCM jest tym, który znajduje się po stronie pasażera, w dół przy konsoli środkowej, jakkolwiek to nazwiesz, ale wiem, że jeden z nich jest tam i chcę nałożyć ten smar, o którym wspomniałeś, a następnie związać opaską zaciskową ten wokół ECM, który jest uszkodzony. Ale nie wiem, czy PCM to to samo co ECM, ponieważ w niektórych pojazdach są to wymienne słowa, ale myślałem, że G6 ma wszystkie trzy, szczerze mówiąc, nie pamiętam i jestem teraz trochę leniwy, więc po prostu nie chciałem wstać LOL, ale mam na myśli, że w końcu to zrobię. I zanim zapomnę, chcę jeszcze raz podziękować za całą pomoc w tej sprawie i za poświęcony mi czas na odpowiedź. Nie wiem, czy musisz dziś pracować, ale niezależnie od tego, mam nadzieję, że spędzisz miło Memorial Day
 
#11 ·
Moduł sterowania silnikiem (ECM) lub moduł sterowania układem napędowym (PCM) to zazwyczaj wymienne terminy, jak rozumiem. W moim 3.5 PCM/ECM znajduje się przed skrzynką na akumulator i to na niego wciskałeś kable, ponieważ mechanizm blokujący jest uszkodzony. Moduł sterowania nadwoziem (BCM) znajduje się w przestrzeni na nogi pasażera za osłoną po lewej stronie stóp pasażera.

Jeśli masz taki w swojej okolicy, możesz również rozważyć wymianę uszkodzonej obudowy złącza PCM na taką z części używanych lub od sprzedawcy części samochodowych. Powodzenia w ponownym uruchomieniu.
 
#12 ·
Moduł sterowania silnikiem (ECM) lub moduł sterowania układem napędowym (PCM) są zwykle zamiennymi terminami, jak rozumiem. W moim 3.5 PCM/ECM znajduje się przed skrzynką akumulatora i to na niego wciskałeś kable, ponieważ mechanizm blokujący jest uszkodzony. Moduł sterowania nadwoziem (BCM) znajduje się w przestrzeni na nogi pasażera za osłoną po lewej stronie stóp pasażera.

Jeśli masz taki w swojej okolicy, możesz również rozważyć wymianę uszkodzonej obudowy złącza PCM na taką z części używanych lub złomowiska samochodowego. Powodzenia w ponownym uruchomieniu.
Więc mój samochód był w porządku, dopóki nie wjechałem dziś wieczorem do pracy, a potem tryb awaryjny mnie dopadł. Nie mogłem go zeskanować aż do teraz, ponieważ spóźniłem się do pracy, ale wciąż są trzy kody P 2135, mimo że usunąłem je wczoraj rano. Jeden mówi potwierdzony, jeden oczekujący, a jeden stały. Naprawdę nie wiem, jak sprawić, żeby ten kod przestał się uruchamiać. Spróbuję tego, co wspomniałeś w kilku ostatnich komentarzach i zobaczę, jak to działa. Pomyślałem, że dam ci znać o kodzie od razu, żeby zobaczyć, czy jest coś jeszcze, co mógłbyś mi zasugerować, żebym spróbował.
 
#14 ·
Próbowałem naprawić P2135, ponieważ ten kod jest aktywny od kilku lat. Pedał gazu kosztował 150 dolarów.
Mogę się mylić, ale czy pozycja pedału przyspieszenia wywołałaby inny kod?

W instrukcji serwisowej widzę kod P2135 odnoszący się do czujnika położenia przepustnicy znajdującego się w korpusie przepustnicy.
Widzę kod P2138 odnoszący się do położenia pedału przyspieszenia.

Być może najszybszym sposobem, aby to stwierdzić, jest użycie skanera (danych na żywo) następnym razem, gdy przejdziesz w tryb awaryjny i sprawdzenie, czy APP_D(%) (bezwzględne położenie pedału) jest dwukrotnością APP_E(%). Powinno to być prawdą dla całego zakresu ruchu pedału przyspieszenia. PRZYKŁAD: Jeśli E wynosi 10%, to D powinno wynosić blisko 20%.

Jeśli tak jest, to problem najprawdopodobniej nie dotyczy pedału przyspieszenia. Następnie sprawdziłbym, czy otrzymujesz odczyt z ATP(%) (bezwzględne położenie przepustnicy) w całym zakresie ruchu pedału, aby upewnić się, że potencjometry/obwody wewnątrz korpusu przepustnicy nie mają problemów.

Zamieszczam przykład mojego odczytu APP, Twój powinien wyglądać podobnie, jeśli działa poprawnie. Niestety, jeśli problem występuje sporadycznie, nadal możesz go nie widzieć, chyba że masz sposób na przeglądanie danych z zamrożonymi ramkami. Nie jestem pewien, czy tryb awaryjny znika, gdy problem się sam koryguje, czy do następnego cyklu zapłonu.

Przykład danych