Pontiac G6 Forum banner

Koszt naprawy rdzy progu

1 reading
16K views 17 replies 7 participants last post by  stugotts73  
#1 ·
Ile Twoim zdaniem warsztat blacharski, taki jak Maaco, zażądałby za naprawę uszkodzeń spowodowanych rdzą? To dla mnie bardzo niefortunne, ponieważ zawsze był to dobry samochód (07 G6 Base). To jest po stronie kierowcy i to wszystko luźna rdza, która łatwo odpryskuje. Mam nadzieję tylko na trochę wypełniacza, aby wypełnić luki; nie zależy mi nawet na lakierze, ponieważ mogę po prostu użyć lakieru zaprawkowego. To prawdopodobnie będzie wymagało (bez wątpienia) spawania nowej blachy i odcięcia kawałka (co najmniej dwóch stóp) progu. Jestem beznadziejny w samodzielnym wykonywaniu prac blacharskich.

W zależności od ceny, może nie być warte inwestowania pieniędzy. Czy uważasz, że można coś zrobić za mniej niż 500 dolarów?
 
#2 ·
Moim zdaniem, nie. Naprawa rdzy jest jak dentysta mówiący ci, że masz małą dziurę, a potem po wywierceniu próchnicy możesz włożyć piłkę golfową w dziurę, którą zrobił. Aby dostać się do dobrego metalu, blacharz będzie musiał wyciąć o wiele więcej metalu, aby znaleźć solidny metal do spawania. Więcej pracy, co generuje wyższe koszty dla ciebie.
 
#3 ·
Jak pisałem w innym wątku, mój 08 G6 GT również ma rdzę. Mam kilka miejsc pod tylnymi drzwiami i tuż przed tylną oponą na dolnym rogu, myślałem o zabraniu go do warsztatu blacharskiego, ale zdałem sobie sprawę, że może to kosztować dużo pieniędzy. Skończyło się na tym, że oskrobałem trochę rdzy, spryskałem podkładem Rustoleum do zardzewiałego metalu, a następnie spryskałem najlepiej dopasowanym kolorem Rustoleum, aby pokryć podkład. Wygląda całkiem dobrze. Na razie sobie z tym poradzę.
 
#4 ·
Ktoś zasugerował tani sposób naprawy problemu, do którego się skłaniam: zeszlifować rdzę najlepiej jak potrafisz, zagruntować, a następnie wypełnić szczeliny pianką w sprayu. Po wyschnięciu odciąć nadmiar pianki brzeszczotem, a następnie ponownie przeszlifować. Na koniec nałożyć gładką warstwę szpachli lub Tiger Hair, przeszlifować, zagruntować, a następnie pomalować. To tania naprawa, ale wyglądałaby 10 razy lepiej niż już wygląda.
 
#18 ·
Ktoś zasugerował tani sposób naprawy problemu, do którego się skłaniam: zeszlifować rdzę najlepiej jak się da, zagruntować, a następnie użyć pianki w sprayu do wypełnienia szczelin. Po wyschnięciu odciąć nadmiar pianki brzeszczotem, a następnie ponownie przeszlifować. Na koniec nałożyć gładką warstwę Bondo lub Tiger Hair, przeszlifować, zagruntować, a następnie pomalować. To tania naprawa, ale wyglądałaby 10 razy lepiej niż już wygląda.
Mój rdzewieje po obu stronach przed tylnymi kołami na tylnym rogu tylnych drzwi. Słabo! Ale to brzmi jak dobry pomysł z pianką.
 
#5 ·
Tak, myślałem o tym kilka razy, ale zawsze bałem się, że pianka w sprayu spowoduje rdzewienie innych obszarów z powodu uwięzienia brudu i wilgoci. Tak, zgodziłbym się, że wyglądałoby to lepiej, ale w tym momencie nie wiem. Mam kilka miejsc, które wymagają naprawy, ale samochód ma 15 lat i ponad 351 000 mil przebiegu. Czasami chciałbym, żeby samochody były zbudowane z wytrzymałych tworzyw sztucznych lol i w ten sposób nigdy by nie rdzewiały, ale z drugiej strony masz śruby i inny metal, którego musieliby użyć.
 
#6 ·
Tak, myślałem o tym kilka razy, ale zawsze bałem się, że pianka w sprayu spowoduje rdzewienie innych obszarów z powodu uwięzionego brudu i wilgoci.. Tak, zgodziłbym się, że wyglądałoby to lepiej, ale w tym momencie nie wiem.. Mam kilka miejsc, które wymagają naprawy, ale samochód ma 15 lat i ponad 351 000 mil.. Czasami żałuję, że samochody nie były zbudowane z wytrzymałego plastiku lol i w ten sposób nigdy by nie rdzewiały, ale z drugiej strony masz śruby i inny metal, którego musieliby użyć..
 
#7 · (Edited)
Masz absolutną rację co do brudu i wilgoci. Wszystko zależy od tego, jak bardzo kochasz swój samochód. Cholera, 350 000, to szaleństwo! Wygląda na to, że naprawdę dobrze dbałeś o swój samochód. Mój ma dopiero 16 lat i mam prawie 150 000. Jeśli najpierw go przeszlifujesz i zagruntujesz, nie będziesz musiał się zbytnio martwić o rdzę. Zapytaj siebie, czy myślisz, że będziesz miał swój samochód w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Jeśli ma 350 000, byłbym zszokowany, jeśli tak.
 
#8 ·
Cóż, uwielbiam ten samochód i był dla mnie dobry i na odwrót, plamy rdzy, które mam, są ... po stronie kierowcy w kierunku dolnego rogu tylnych drzwi i trochę pod drzwiami i po stronie pasażera, pomiędzy dwiema drzwiami i pod tylnymi drzwiami. Ostatecznie każdy samochód zardzewieje, to kwestia tego, kiedy i jak się o niego dba. Mieszkam w NJ i jesteśmy surowi dla soli, solanki i wapnia w zimie. Cały ten syf spowoduje, że każdy samochód zardzewieje, jeśli nie będziesz go codziennie płukać. Myślę, że to samo dotyczy każdego innego stanu, który ma surowe zimy. Kupiłem samochód nowy od dealera. To było demo dealera.
Dbałem o niego, albo myślę, że byłoby gorzej. Chcę w końcu kupić nowy pojazd, ciężarówkę GMC Sierra, ale ceny są skandaliczne. Czy samochód wytrzyma jeszcze jakiś czas? Myślę, że tak. To był dobry samochód. Pilnuję wymian oleju i innych problemów, gdy się pojawiają. Jak powiedziałem, mój samochód ma 15 lat i ma dużo mil i myślę, że musi zardzewieć.
Myślałem wiele razy o piance w sprayu, a nawet o wypełnianiu otworów masą szpachlową. Nie wiem, jak spawać, albo użyłbym blachy.
Tył rdzy użyłbym sprayu antykorozyjnego, w tej chwili mam podkład, którego nie widać. Nadwozie jest oryginalne, nic nie zostało wymienione. Z wyjątkiem zespołów reflektorów, ponieważ były tak wyblakłe. Potrzebuję nowego lakieru na całym samochodzie, ale ma nawet oryginalny lakier z maską, dachem i bagażnikiem, które są wyblakłe. Próbowałem go dopracować, ale myślę, że lakier jest już po okresie przydatności do użycia. Cały czas stoi na zewnątrz, a pogoda i słońce mu nie pomagają.
Na razie po prostu spróbuję zatrzymać samochód jeszcze przez jakiś czas, aż będę mógł zdobyć pieniądze na ciężarówkę. Plus z ciężarówką mogę pojechać do Maine do mojej chaty i pojeździć po lesie. Nie mogę tego zrobić z samochodem lol. A gdybym zabrał go do Maine, o mój Boże, myślę, że rdza byłaby 10 razy gorsza. Lol.
Samochód nie był w Maine, czy by dał radę, tak, jestem pewien, że by dał.
Większość mil pochodzi z podróży do VA lub Delaware, aby odwiedzić rodzinę. A niektóre to mile do i z moich poprzednich miejsc pracy na przestrzeni lat.
Teraz mam pracę, która jest około 15-20 minut od mojego domu.

Zamierzam zamieścić kilka zdjęć samochodu, abyś mógł zobaczyć. Prawdopodobnie nie zobaczysz rdzy tak dobrze jak w świetle dziennym.
 
#9 ·
Wiem dokładnie, co masz na myśli mówiąc o zimach, uwierz mi. Właściwie to nie jesteś daleko ode mnie, bo jestem w Pensylwanii, 20 mil od Filadelfii. Ciężarówki GMC wyglądają ładnie i na pewno nie są tanie. Miałem okazję jeździć 2023 Ram 2500 p/u turbo diesel i człowieku, to było jak prowadzenie czołgu. Tak, sam nie jestem wykwalifikowany w spawaniu, a oddanie tego do Maaco lub innego miejsca kosztowałoby prawdopodobnie 1200 dolarów. Jeździłem moim G6 na Florydę i z powrotem i jechał dobrze, osiągając 30 mpg na autostradzie. Szkoda, że Pontiac już nie istnieje, ponieważ były nie tylko bardzo niezawodne, ale także niedrogie. Chciałbym kiedyś zdobyć Trans Am z t-topem (78-80) i ścigać się nim. Słyszałem, że tor wyścigowy Atco w NJ został niedawno zamknięty i myślę, że Englishtown też zniknęło.

Twój G6 wygląda naprawdę ładnie, a rdza wygląda na możliwą do uratowania. Na twoim miejscu zatrzymałbym go tak długo, jak to możliwe i starał się go aktualizować najlepiej jak potrafisz.

Powodzenia, człowieku!

-Mike
 
#10 ·
Ty też.. miło widzieć kogoś blisko mnie, jeździłem testowo GMC, o czym zapomniałem wspomnieć i było miło, pojazdy są moim zdaniem w dzisiejszych czasach za drogie. Tak, szkoda, że Pontiaca już nie ma. Miałem w przeszłości 2 inne Pontiaci i dlatego zdecydowałem się na G6.. Miałem 98 Pontiac Grand Am z manualną skrzynią biegów i 2001 Grand Am Blue.. Tęsknię za 2001.. wymieniłem go na G6.. wszystko oryginalne w 01, lakier trzymał się nawet lepiej, jak myślałem i bez rdzy!! Lol, ale te czasy minęły i samochody też.. Od czasu do czasu widzę Grand Am, ale niezbyt często. Mój współpracownik miał Grand Prix i właśnie się go pozbył. Wydawał dziwny dźwięk w silniku i myśli, że to zawór lub łożysko.. sprzedał go za 600,00.. kupiłbym go. Było miło.. ale sprzedał.
 
#12 ·
Cóż, chciałbym je naprawić przed zimą, ale nie wiem. Sposób, w jaki wszyscy mówią, w tym roku będzie tu zimna, śnieżna zima. Nie mam innego pojazdu, z którego mógłbym korzystać, podczas gdy mój samochód jest naprawiany. Mam warsztat blacharski na końcu ulicy i znam tego faceta. Nie wiem, ile by mi policzył, ale mogę znaleźć czas, wpadnę tam i zapytam go.
 
#13 ·
Próbowałem użyć szpachli do nadwozi z włókna szklanego Tiger Hair i zapłaciłem za nią 60 dolarów, ponieważ słyszałem o niej naprawdę dobre recenzje. Kiedy zmieszałem ją z utwardzaczem i nałożyłem na łatę z siatki drucianej, natychmiast odpadła z samochodu jak gigantyczna plama. Nakładanie jej było koszmarem. Dlaczego odpada? Poza tym za siatką drucianą nic nie ma; Myślałem, że samoprzylepna siatka druciana utrzyma ją na miejscu.
 
#14 ·
Być może trzeba będzie wypełnić przestrzeń za siatką drucianą jakimś Bondo lub mieszanką, a następnie nałożyć Bondo na siatkę drucianą z przodu i powinno się trzymać. Myślę, że ponieważ nic nie ma za nią, drut się wygina i nie ma się czego chwycić, co powoduje odpadanie mieszanki. Miałem już wcześniej ten problem.
 
#16 ·
Jeśli dbasz o pojazd, nie będziesz miał tak strasznej rdzy. Myję ręcznie, upewniając się, że docieram wszędzie tam, gdzie mogą dostać się rozpryski z drogi. Dwa razy w roku woskuję progi i ćwiartki i używam farby Rust-Oleum do poprawek w razie potrzeby. Kolejna dobra rzecz w białych samochodach i domach... łatwo się maluje...
 
#17 ·
Jeśli dbasz o pojazd, nie będziesz miał tak strasznej rdzy. Myję ręcznie, upewniam się, że docieram wszędzie tam, gdzie mogą dostać się rozpryski z drogi. Dwa razy w roku woskuję progi i ćwiartki i używam farby Rust-Oleum do poprawek w razie potrzeby. Kolejna dobra rzecz w białych samochodach i domach... łatwe do pomalowania...
Myślę, że to oczywiste. Wątpię, żeby większość ludzi, którym zależy na swoich samochodach, po prostu pozwoliła im celowo rdzewieć. Na przykład doskonale dbałem o swój samochód, jednak poprzedni właściciel wykonał kiepską robotę przy naprawie uszkodzeń karoserii po wypadku. Dlatego tylko "jedna strona" jest zardzewiała.